Facebook Ads pro lázně Teplice nad Bečvou
Pro léčebné lázně Teplice nad Bečvou jsme spravovali marketing od února 2017. V dubnu se v lázních rozhodli zkusit “své štěstí” i na Facebooku a udělali dobře. Úkolem pro nás v DF MARKETINGu bylo podpořit v několika kampaních lázeňské balíčky.
25. 9. 2017
Úspěšný start ve světě Facebook Ads pro lázně Teplice nad Bečvou
Pro léčebné lázně Teplice nad Bečvou spravujeme marketing od února tohoto roku. Intenzivně pracujeme na PPC kampaních, optimalizaci pro internetové vyhledávače včetně SEO copywritingu, upravujeme webové stránky, provádíme jejich uživatelské testování a průběžně si také ověřujeme zjištěné informace u klientů lázních formou rozhovorů s nimi.
V dubnu se v lázních rozhodli zkusit “své štěstí” i na Facebooku a udělali dobře. Úkolem pro nás v DF MARKETINGu bylo podpořit v několika kampaních (s nijak velkým budgetem) lázeňské balíčky Májové pohlazení, Dovolená v lázních a později také Kouzelné léto a Relax víkend.
Na začátek jsme museli vytipovat uživatele ze stávajících a potenciálních zákazníků, které by mohl obsah zajímat a navnadit je ke koupi pobytů. Účelem prvních kampaní bylo ukázat potenciál ve facebookové reklamě pro lázeňské pobyty, který se rozhodně potvrdil.
Byli jsme u Otevírání sezóny (nejen na Facebooku)
Úplně první kampaň, rozjezdová, spočívala v propagaci události Otevírání lázeňské sezóny, která sklidila velký ohlas od facebookového publika. V tomto případě nepředcházelo reklamě žádné dlouhé analyzování. Podporovat akci bylo potřeba okamžitě a hlavně bylo nutné předložit ji v co nejkratší době všem, které by mohla zajímat, což se nám povedlo. Nejpodstatnějším úspěchem, ve kterém vidíme zásluhu také díky facebookové reklamě je fakt, že osobně dorazilo mnohonásobně více lidí než v předešlých letech a akce se velice zdárně vydařila. Potvrdit to může mimo jiné náš kolega Kamil, který se události zúčastnil osobně i přesto, že pro nás, pardubičáky, nejsou Teplice nad Bečvou zrovna za rohem.
Našli jsme nejrozkvetlejší strom v lázních
Následovala promyšlenější a připravovanější kampaň Májové pohlazení, kde jsme z rozpočtových důvodu zvolili dvě reklamy – PPC bannerovou cílenou na relevantní publikum a klasický remarketing na webovou stránku pobytu.
Vyrazili jsme na celodenní jednání do lázní, kde jsme se mimo jiné snažili najít i dokonale autentickou fotografii, která by dokázala vystihnout nádherný a romantický máj takový, jaký skutečně v areálu lázní v tomto období je. Podařilo se! Už během jednání jsme se v lázních pustili do plánování strategie a nastavování. Ke konci dne jsme se schválenou kampaní odjeli zpátky do Pardubic, abychom zpracovali vše potřebné.
Protože cesta potenciálního zákazníka k objednávce pobytu zpravidla nekončí na Facebooku, nýbrž zde začíná, bylo potřeba vylepšit i cílovou landing page. Navrhli jsme proto stránku, která byla na webu ltnb.cz poměrně unikátní a uživatelsky přívětivá a pustili se do spuštění akce.
Již za pár týdnů, přesto, že samozřejmě ještě nebylo na čase dělat závěry a vyhodnocovat probíhající facebookovou kampaň, byla znatelná úspěšnost díky povedenému zacílení. Připomínka nejkrásnějšího lázeňského období v roce se jednoduše vydařila! To byl však jen začátek… Díky vyhodnocení první kampaně za pomoci facebookových metrik a Google Analytics jsme dostali potřebné “noty” pro další kampaně.
Pochopili jsme lázeňská kouzla
Kouzelné léto bylo opravdu kouzelné. V této kampani jsme již znali většinu toho, co jsme potřebovali pro úspěšné zacílení reklam. Zjistili jsme, jak se očekávalo, že lázeňské pobyty oslovují několikanásobně více ženy a proto jsme rozdělili cílení do několika sad s rozdílným obsahem pro ženy a muže.
Důležitou součástí pobytu bylo i ubytování v novém lázeňském domě Praha, pro který jsme se rozhodli vytvořit samostatnou Canvas stránku a tím “vypíchnout” výjimečnost služeb a ubytování v tomto luxusním domě.
Množství konverzí za relativně malou vynaloženou částku značí prokazatelný úspěch a pozitivní hodnocení celkové spolupráce jsme dostali ze strany našeho klienta. Referenci vlastními slovy výkonné ředitelky, paní Opočenské, si můžete přečíst zde.
Skvělé výsledky přesvědčily i Milana. A to je co říct!
Facebook se v tomto případě stal nejkonverznějším ze všech využitých online marketingových platforem a lázně na ně přesunuly velkou část své pozornosti. Nyní pracujeme na pobytech Relax víkend a Hřejivý podzim a za dveřmi čeká také vánoční sezona, která bude plná dárkových poukazů. Věříme, že se vydaří obdobně!
Na Facebooku spravujeme kampaně většině našich klientů a tvoříme dlouhodobé strategie. Nejméně u nás Facebook Ads věří majitel DF MARKETINGu, Milan, který si stále ještě odmítá založit facebookový profil. Zuzka ho však neustále přesvědčuje jasnými výsledky, které pravidelně dodává spolu s Kamilem černé na bílém v reportech a musíme říct, že díky nim značně pookřál. Výsledky jsou výsledky, víc slov není potřeba.