Tvořte obsah. Nejen pro zákazníky, ale i pro potenciální uchazeče o práci.
Určitě jste již slyšeli, že by vaše firma měla tvořit obsah - psát novinky, publikovat příspěvky na sociálních sítích, pravidelně aktualizovat textace na webu a tak dále. Možná stále patříte mezi ty, kteří bojují s největším nepřítelem obsahu a to větou “na tohle u nás nemáme čas” nebo “nemá to kdo psát” nebo dokonce “až jednou…”.
26. 4. 2019
Pojďme se podívat na časté téma trochu z jiného pohledu. Právě to by vás v dnešní době mohlo přesvědčit obsah přeci jen začít tvořit.
Obsah webu čte zákazník, ale i zájemce o práci
Stále platí motto Obsah je král. Na webu se návštěvník dozví kdo jste, co děláte a bude vhodné mu také odpovědět na otázku, proč jste lepší než 10 předchozích firem, které si právě prohlédl. Samozřejmostí je pak popis produktů, kontaktní údaje, představení týmu nebo vedení společnosti aj. Některé cílové skupiny osloví spíše kreativní a nápadité textace a některé naopak nejvíce ocení jen stručný a věcný popis. Podtrženo, sečteno - pokud máte jasně vytyčené cílové skupiny zákazníků, měla by být příprava takových textací hračka. Co ale když sháníte nového kolegu? Máte jasno v tom, pro koho v takovém případě publikujete? A tvoříte pro něj vůbec nějaký obsah?
Co vašeho budoucího zaměstnance zajímá
Váš nový kolega by chtěl znát trochu víc než jen, že prodáváte značková kola nebo vyrábíte velké stroje. V práci bude trávit velkou část svého času a nabídek je všude dost. Může si tedy vybrat firmu, ve které se bude i cítit dobře. Nebo dokonce takovou, do které jednoduše skvěle zapadne. Jenže to nezjistí ze strohého inzerátu zapadlého někde v sekci kariéra na webu. Chce vidět, jak to u vás chodí. Sociální sítě se k tomu úplně nabízí. Kde jinde můžete tak snadno publikovat teambuildingové akce, úsměvy spokojených zaměstnanců či příběhy vašich projektů v reálném čase?
Potřebujete s marketingem na sociálních sítích a obsahem trochu píchnout? Jsme tu pro vás.
Pusťte se do HR obsahu a kampaní efektivně
Hledáte člověka, který bude pořádný dříč nebo ustojí velkou zodpovědnost? Nebojte se tvrdý fakt napřímo komunikovat. Ušetřený čas při pohovorech (kterých bude v takovém případě o něco méně) můžete věnovat do tvorby obsahu pro potenciální zaměstnance, kteří u vás budou jednou skutečně spokojeni a vy budete spokojeni s nimi. Nemusíte se za každou cenu zalíbit všem.
To samé platí pro neefektivní vyhazování peněz z okna při nevydařených reklamních kampaních díky stylu pokus-omyl. Váš čas je cenný. Svěřte raději svůj HR marketing do rukou profíků. Investice se vám brzy vrátí.
Když máte volných pracovních pozic jako máku
Pokud se vám firma volnými židlemi jen hemží, bude dobré věnovat se obsahu ještě o něco svědomitěji a popřemýšlet také o tom, zda nevytvořit samostatný web, který se bude zaměřovat jen na zaměstnání ve vaší společnosti. Takový náborový web může dokonale obsáhnout všechny informace, které uchazeči hledají a poptávka po práci je radost. Náš tým vám s vaším novým HR webem rád pomůže.
Zaujal vás článek? Chcete se s námi o efektivním náboru zaměstnanců pobavit nebo se osobně potkat? Neváhejte nás kontaktovat.