Vaše firma v době karantény. Postavte se výzvě.
Krizová opatření budí ze spaní nejednoho majitele firmy. Nebyli jsme na situaci připraveni, ale i to je riziko podnikání. Přečtete si několik rad, které vám dodají trochu odhodlání a možná vám dokonce pomohou byznys posunout dál či nasměrovat jiným směrem.
31. 3. 2020
Vaší jedinou výlohou je teď internet
Využijte příležitost, která se vám naskytla. Všichni jsou nyní závislí na internetu nejvíc, co kdy byli. Mnozí nenakupují jinak než na internetu, jejich myšlení se pomalu formuje a někteří u čistě online nákupů zůstanou i po skončení krizových opatřeních. Z náhodného nákupu se může stát spokojený a také stálý zákazník. Kdy jindy by vaše webová prezentace či e-shop měly vypadat dokonale? Co to “dokonale” nebo alespoň “standardně” v dnešní moderní době vlastně znamená?
Responzivní design
Responzivní zobrazení udává aktuální trend zvaný také jako “mobile first”. Ten v sobě neskrývá nic jiného než, že si uživatelé čím dál častěji prohlížejí www prezentace na telefonech či tabletech. Responzivní design je pak takový, který se zobrazuje vždy správně na všech typech zařízeních (PC, mobil, tablet, …). Avšak ani to není jediný důvod, proč by váš web měl být responzivní. Například vyhledávač Google začal již v roce 2015 upřednostňovat weby s mobilním zobrazením a letos by měl na celý tento systém přejít. Pokud se tedy chcete objevovat na vyšších příčkách ve vyhledávači Google, je mobilní zobrazení jednou z možných počátečních cest. Za čas bude dokonce nezbytné pro to, aby vás vůbec někdo na internetu našel.
Rychlost načítání
Převapilo by vás, o kolik uživatelů a potenciálních zákazníků denně přijdete, když se váš web nenačítá okamžitě. Lidé dnes nechtějí čekat, najdou okamžitou alternativu, kde se jim nakoupí snáz. Na téma rychlosti již vyšlo mnoho analýz a studií a výsledek je vždy jednoznačný - čím rychlejší, tím lepší! Jak v rychlostním testu obstojí váš web či e-shop si můžete otestovat například v nezávislém testu od společnosti Google - PageSpeed Insights.
Zabezpečení
Je váš web či e-shop dostatečně zabezpečený? Pokud ne, tak budujete nevědomky větší překážku pro své návštěvníky, než by se mohlo zdát. Vyhledávač Google na váš nový web nemusí uživatele pustit z důvodu nízkého zabezpečení a používá-li uživatel navíc např. prohlížeč Safari na Apple zařízeních, vyzve ho po dvou “odkliknutích” dokonce k otisku prstu a souhlasu, že vstupuje na nezabezpečenou stránku. To samozřejmě mnohé odradí a raději odejdou. Stránky je proto potřeba zabezpečit potřebným protokolem https.
Chcete vědět víc nebo se na něco ke výše zmíněnému zeptat? Klidně se na nás obraťte. Nyní mj. nabízíme zdarma konzultace pro firmy, které ohrozila krizová opatření. Více se dozvíte v našem článku Pomůžeme vaší firmě v krizi.
Vymazlete svůj e-shop či web
Určitě máte nyní o něco více času. Zaměřte se na obsah vaší www prezentace. Doplňte chybějící popisky, prodlužte ty současné, napište několik novinek do obsahové sekce. Zcela unikátní texty se stanou vaší značnou konkurenční výhodou. Pokud máte navíc k dispozici analýzu klíčových slov, nepochybně ji při psaní využijte.
Oživte sociální sítě
Možná patříte k těm, kteří publikují na firemním Facebooku, Instagramu či Twitteru velice aktivně a možná taky ne. Právě teď lidé brouzdají sociálními sítěmi snad nejvíc za celou jejich historii. Hledají zprávy o aktuální situaci a také se tak trochu nudí. Když je zaujmete právě vy, máte velkou šanci, že se přemění ve vaše zákazníky. Zamyslete se však předem nad obsahovou strategií, buďte kreativní a nejlépe i virální. A prolinkujte svou www prezentaci se sítěmi a zpět. Přivedete tak více zákazníků i sledujících.